SANTIAGO.- El fundador de las empresas Virgin en el mundo, el británico sir Richard Branson, llega al país el martes 10 de abril para participar del lanzamiento de Virgin Mobile Chile que inicia sus operaciones en nuestro país.
Richard Branson, famoso por sus cientos de exitosos emprendimientos, desarrollará en Chile una extensa agenda cuyo objetivo es tomar contacto con jóvenes chilenos, que es justamente el público al que está dirigida la nueva compañía de telefonía móvil.
Entre algunas de las actividades, que llevará a cabo durante los días que permanecerá en Santiago, se reunirá con un grupo de destacados exponentes culturales y artísticos para compartir sus experiencias y liderará una charla de emprendimiento en el Centro Cultural GAM.
Su primer negocio lo inició estando en el colegio, a los 16 años. Hacia 1977, trabajando con bandas como Sex Pistols y The Rolling Stones hizo de Virgin Records una de las seis disqueras más exitosas del mundo. Hoy, con cerca de 400 compañías, con presencia en más de 30 países, Virgin Group se ha expandido a áreas como tiempo libre, viajes, turismo, telefonía móvil, banda ancha, televisión, radio, festivales musicales, finanzas y salud, además de poderosos emprendimientos en ecología y sustentabilidad.
Fuente: www.terra.com.co
Web SMS, 1-way Messaging, 2-way Messaging, SIM Hosting, Email-to-SMS, Developer (HTTP API & SMPP), White Label Reseller Program, HRL Lookup, Long Code Service, Non-premium Short Code, Industry Based Solutions etc. To know more about our products & services, visit our official websites: www.moceansms.com | www.bulksms.com.my | www.mocean.com.my
Category
- Africa (5)
- América Latína (4)
- Argentina (3)
- Asia Pacific (12)
- Australia (6)
- Azerbaijan (1)
- Bolivia (1)
- Brazil (1)
- Canada (1)
- Chile (4)
- China (6)
- Colombia (1)
- Ecuador (1)
- Europe (4)
- General (111)
- Ghana (1)
- Hong Kong (1)
- India (1)
- Indonesia (16)
- Ireland (1)
- Israel (1)
- Kenya (1)
- Malaysia (1)
- México (2)
- Middle East (1)
- Nepal (1)
- New Zealand (1)
- Nigeria (4)
- Pakistan (7)
- Paraguay (1)
- Perú (2)
- Philippines (4)
- Singapore (3)
- Slovakia (1)
- South Africa (3)
- Tanzania (3)
- Thailand (1)
- UAE (1)
- UK (8)
- Ukraine (1)
- Uruguay (1)
- US (6)
- Venezuela (1)
- Zimbabwe (1)
Friday, 6 April 2012
Creador de Virgin Mobile llega a Chile para comenzar operaciones
Viettel: cuarto operador móvil del Perú desde enero de 2013
Viettel Perú se convertirá, a partir de enero de 2013, en el cuarto operador del mercado peruano de telefonía móvil, sumándose a Telefónica, Claro y Nextel.
De capitales vietnamitas, la compañía obtuvo en mayo de 2011 un contrato de concesión de la banda de 1900 MHz con el Ministerio de Transporte y Comunicaciones, a través de la cual no sólo brindará el servicio móvil, sino también el de banda ancha de alta velocidad.
Tran Ngoc Thieu, director general de la firma, dijo en una presentación en el Congreso peruano que su objetivo es ‘llegar al mercado peruano con tarifas bajas. Estamos haciendo un estudio de la tarifa a aplicar en el mercado. Al inaugurar publicaremos los montos, pero les aseguro que estos serán menores a los actuales’.
Al respecto, Luis Membrillo, representante de Viettel Perú, puntualizó que ‘si actualmente los precios de la telefonía móvil para prepago en el país alcanzan los S/. 3 (USD 1.13), nuestros costos se reducirán a S/. 2 (USD 0.75) y, en el mejor de los casos, llegaríamos a S/. 1,50 (USD 0.56)’. En el plazo de dos años, la empresa espera tener una base cercana a los 340 mil usuarios.
Además, están preparando una tarifa especial para los segmentos con bajos recursos económicos, a los que ‘se les ofrecerá un plan de US$ 2 para un servicio de 40 minutos en llamadas. Con esta tarifa, se puede llegar a atender a 500 mil o 600 mil personas’.
En cuanto a banda ancha, Viettel está desarrollando su propia red de fibra óptica, que para el año próximo alcanzaría una expansión de 17 mil kilómetros en el Perú. Además de prestar servicios en el sector privado, la compañía se comprometió, como parte del acuerdo de licitación con el Estado, a llevar internet gratis a 4.025 colegios y centros de salud del país.
Fuent: www.prensario.net
De capitales vietnamitas, la compañía obtuvo en mayo de 2011 un contrato de concesión de la banda de 1900 MHz con el Ministerio de Transporte y Comunicaciones, a través de la cual no sólo brindará el servicio móvil, sino también el de banda ancha de alta velocidad.
Tran Ngoc Thieu, director general de la firma, dijo en una presentación en el Congreso peruano que su objetivo es ‘llegar al mercado peruano con tarifas bajas. Estamos haciendo un estudio de la tarifa a aplicar en el mercado. Al inaugurar publicaremos los montos, pero les aseguro que estos serán menores a los actuales’.
Al respecto, Luis Membrillo, representante de Viettel Perú, puntualizó que ‘si actualmente los precios de la telefonía móvil para prepago en el país alcanzan los S/. 3 (USD 1.13), nuestros costos se reducirán a S/. 2 (USD 0.75) y, en el mejor de los casos, llegaríamos a S/. 1,50 (USD 0.56)’. En el plazo de dos años, la empresa espera tener una base cercana a los 340 mil usuarios.
Además, están preparando una tarifa especial para los segmentos con bajos recursos económicos, a los que ‘se les ofrecerá un plan de US$ 2 para un servicio de 40 minutos en llamadas. Con esta tarifa, se puede llegar a atender a 500 mil o 600 mil personas’.
En cuanto a banda ancha, Viettel está desarrollando su propia red de fibra óptica, que para el año próximo alcanzaría una expansión de 17 mil kilómetros en el Perú. Además de prestar servicios en el sector privado, la compañía se comprometió, como parte del acuerdo de licitación con el Estado, a llevar internet gratis a 4.025 colegios y centros de salud del país.
Fuent: www.prensario.net
Tuesday, 3 April 2012
Burgatory: Mobile Marketing Done Right
Have you ever heard of the idiom of "Kill Two Birds with One Stone"? Through mobile marketing, you can inform customers about the information that you wanted to convey and at the same time, you can receive valuable feedbacks in order to improve better in the near future. It's a simple way of marketing, yet it works. :) What do you think?
Mobile is no longer about the phone; it's about being connected. In fact, in some countries there are more mobile subscriptions than there are people (Mobile Marketing Association). Additionally, it takes 90 minutes for the average person to respond to an email, but it takes 90 seconds for the average person to respond to a text message (CTIA.org).
Businesses that fail to leverage this rich opportunity to be connected to a captive audience are remiss. Unlike traditional marketing campaigns, mobile ones are opt-in so the audience is more likely to be engaged, and the demographic and geographic information tied to a mobile number gives marketers and advertisers the ability to create personalized campaigns. And when mobile is effectively integrated with a company's overall communications strategy, marketers can conduct multichannel sweepstakes, conduct polls, and get instant, real-time feedback from surveys.
When I experience a dynamic mobile strategy first-hand, I get excited. So needless to say, when I recently dined at Burgatory, Pittsburgh's newest custom-creation burger and shake restaurant, I was thrilled to see mobile at work, especially at a small business.
When we entered the restaurant, the friendly hostess told us that the wait would be an hour, but instead of taking our names, she took a cell phone number with the promise of texting us when our table was ready. We checked out some of the nearby shops and received the text alert in an hour's time. But the use of mobile didn't stop there. As soon as we were back in our car, we got a text from Burgatory thanking us for our patronage and asking us to complete a quick survey. The message also invited us to join the restaurant's monthly e-newsletter.
In a single visit, Burgatory leverages mobile to provide customers with convenience, and then also collects voice-of-the-customer feedback and then registers them into the monthly newsletter to continue ongoing communications.
The plan is simple, straightforward, and works. We signed up for the newsletter and how receive updates on the mouthwatering specials. Sometimes businesses over-think mobile, but at its simplest it's about connecting with people when and where they want to be communicated to.
If a burger joint can figure that out, then you can too.
Source: By Mila D'Antonio on 28th March 2012.
Mobile is no longer about the phone; it's about being connected. In fact, in some countries there are more mobile subscriptions than there are people (Mobile Marketing Association). Additionally, it takes 90 minutes for the average person to respond to an email, but it takes 90 seconds for the average person to respond to a text message (CTIA.org).
Businesses that fail to leverage this rich opportunity to be connected to a captive audience are remiss. Unlike traditional marketing campaigns, mobile ones are opt-in so the audience is more likely to be engaged, and the demographic and geographic information tied to a mobile number gives marketers and advertisers the ability to create personalized campaigns. And when mobile is effectively integrated with a company's overall communications strategy, marketers can conduct multichannel sweepstakes, conduct polls, and get instant, real-time feedback from surveys.
When I experience a dynamic mobile strategy first-hand, I get excited. So needless to say, when I recently dined at Burgatory, Pittsburgh's newest custom-creation burger and shake restaurant, I was thrilled to see mobile at work, especially at a small business.
When we entered the restaurant, the friendly hostess told us that the wait would be an hour, but instead of taking our names, she took a cell phone number with the promise of texting us when our table was ready. We checked out some of the nearby shops and received the text alert in an hour's time. But the use of mobile didn't stop there. As soon as we were back in our car, we got a text from Burgatory thanking us for our patronage and asking us to complete a quick survey. The message also invited us to join the restaurant's monthly e-newsletter.
In a single visit, Burgatory leverages mobile to provide customers with convenience, and then also collects voice-of-the-customer feedback and then registers them into the monthly newsletter to continue ongoing communications.
The plan is simple, straightforward, and works. We signed up for the newsletter and how receive updates on the mouthwatering specials. Sometimes businesses over-think mobile, but at its simplest it's about connecting with people when and where they want to be communicated to.
If a burger joint can figure that out, then you can too.
Source: By Mila D'Antonio on 28th March 2012.
Subscribe to:
Posts (Atom)